За інформацією Маркет Репорт - За підсумками січня - травня поточного року імпорт суспензійного полівінілхлориду (ПВХ-С) в Росію склав близько 9,3 тис. Тонн, що на 60% менше роком раніше. При цьому низький з боку внутрішнього ринку змусив російських виробників наростити обсяги експорту на 30%, повідомляється в огляді ДатаСкоп компанії Маркет Репорт.
У травні зовнішні поставки суспензійного ПВХ скоротилися до 237 тонн проти 3,4 тис. Тонн місяцем рані, квітневе підвищення експортних цін і девальвація рубля по відношенню до долара сприяли майже повне припинення закупівель смоли в Китаї.

Таким чином, за перші п'ять місяців поточного року сумарний обсяг імпорту смоли в Росію склав близько 9,3 тис. Тонн проти 23,6 тис. Тонн роком раніше. У той же час через низький попит з боку внутрішнього ринку російські виробники в поточному році вимушені були більш активно відвантажувати смолу на експорт, експортні продажі зросли майже на третину.

Ключовими зовнішніми постачальниками ПВХ протягом декількох років традиційно є виробники з Китаю. У травні відбулося серйозне скорочення обсягів імпорту ацетиленового китайської смоли до 237 тонн проти 3,2 тис. Тонн місяцем раніше. В цілому, перші п'ять місяців року імпорт смоли з Китаю склав близько 8,4 тис. Тонн проти 21,8 тис. Тонн роком раніше.

У червні очікується невелике збільшення обсягів імпорту ацетиленового ПВХ.

Як уже зазначалося, в той же час російські виробники змушені були наростити обсяги експорту, хоча з березня експортні продажі пішли на спад. За січень - травень поточного року на експорт було відвантажено понад 48 тис. Тонн суспензії проти 37 тис. Тонн роком раніше.

ЗАТ «Білоруська нафтова компанія» (БНК) 19 червня проведе відкритий конкурс комерційних пропозицій щодо реалізації на довгостроковій основі до 12 тис. тн метил-трет-бутилового ефіру (МТБЕ) і 12 тис. тн високооктанового бензинового компонента алкилата виробництва ВАТ «Мозирський НПЗ»

Поставка ресурсу буде здійснюватися протягом липня - грудня 2018 р по 2 тис. Т щомісячно. Заявки приймаються до 19 червня.

У «Консалтинговій групі А-95» повідомили, що за підсумками 2017 року в Україну було імпортовано 91 тис. Т МТБЕ. 66% поставок довелося на російський ресурс. Білоруський МТБЕ в Україну в 2017 р не надходив. У 2018 р закупівлі білоруського ресурсу здійснювало АТ «Укргазвидобування».

Основними споживачами МТБЕ є Шебелинський ГПЗ і Кременчуцький НПЗ. «Укргазвидобування» в 2017 р імпортувала 12 тис. тн МТБЕ, «Укртатнафта» - 77 тис. тн.

Обидві компанії заявили про плани скоротити імпорт цього компонента. УГД готується будувати власну установку для випуску МТБЕ, «Укртатнафта» розраховує скоротити його закупівлю за рахунок використання ізомеризату власного виробництва.

Восени 2018 р очікується запуск установки з виробництва МТБЕ на нафтохімічному підприємстві «Карпатнафтохім» (Калуш, Івано-Франківська обл.).

Контрактна ціна бензолу в Європі для поставок в червні була остаточно узгоджена на рівні EUR 757 за тонну, що на EUR46 за тонну вище рівня травневої ціни(за повідомленням Маркет Репорт та ICIS).
Червнева контрактна ціна бензолу була узгоджена в доларовому еквіваленті на рівні USD875 за тонну, а потім переконвертувати в ціну в євро за узгодженим курсом EUR1 = USD1,1558.
Таким чином, якщо брати ціну бензолу в доларовому еквіваленті, то червнева контрактна ціна на матеріал виросла в порівнянні з травнем на USD17 за тонну.
Раніше зазначалося, що травнева контрактна ціна бензолу в Європі була затверджена на рівні EUR711 за тонну, що на EUR9 за тонну вище рівня квітня.
Бензол є сировиною для виробництва стиролу, який, в свою чергу, є основним сировинним компонентом для виробництва полістиролу (ПС).
Згідно цінової огляду ICIS-MRC, зростаюча ціна стирол-мономера на російському ринку створює передумови для подорожчання ПС в червні. З іншого боку, різке зниження курсу євро знижує вартість європейського матеріалу в рублях з урахуванням доставки в Москву в червні.

Білорусь з 1 червня підвищує експортне мито на нафту і нафтопродукти, що вивозяться за межі митної території Євразійського економічного союзу (ЄАЕС). Відповідне рішення міститься в постанові Ради Міністрів від 28 травня 2018 року №400, повідомляє БЕЛТА з посиланням на сайт уряду. Ставка експортного мита на сиру нафту буде підвищена з $ 118,5 до $ 131,8 за 1 т. Мито на прямогонний бензин підвищиться з $ 65,1 до $ 72,4 за 1 тн, на товарні бензини - з $ 35,5 до $ 39,5 за 1 тн.
Мито на легкі, середні дистиляти складе $ 39,5 за 1 тн (була $ 35,5). Така ж мито встановлене щодо дизельного палива, бензолу, толуолу, ксилолів, мастильних та інших масел. У попередній раз ставки вивізних митних зборів щодо сирої нафти і окремих категорій товарів, вироблених з нафти, змінювалися 1 травня. Тоді вони також були підвищені.

ПАТ «Укргазвидобування» оголосила торги із закупівлі 6 тис. тн (+/- 10%) октанозбільшуючої компонента метил-трет-бутилового ефіру (МТБЕ) в режимі диференціалів. Аукціон пройде 31 травня на «Українській енергетичній біржі» (УЕБ).

Ціна МТБЕ буде визначатися за формулою з прив'язкою до котирувань Platts European Marketscan (MTBE FOB Rotterdam) за місяць відвантаження. Стартовий диференціал на цих торгах складає - $ 20 / тн. Оплата буде проводиться протягом 30 днів по факту поставки на Шебелинський ГПЗ.

Термін поставки ресурсу 31 травня - 31 серпня.

Це другі біржові торги УГД із закупівлі МТБЕ в режимі диференціалів. Раніше компанії купила 12 тис. тн продукту.

Як повідомляв enkorr, УГД з серпня минулого року закуповує через УЕБ метанол і ШФЛУ. Також були успішно проведені торги із закупівлі ДТ для потреб підрозділів компанії у Львівській області, а в грудні 2017 р відбулися торги із закупівлі изопентана.

Нагадаємо, ПАТ «Укргазвидобування» розпочало підготовку до будівництва власного заводу з виробництва МТБЕ.

Крім того, нафтохімічне підприємство «Карпатнафтохім» (Калуш, Івано-Франківська обл.) Вже почало будівництво установки для виробництва МТБЕ і планує налагодити його випуск восени 2018 р

      У квітні завершено проект впровадження і початку роботи нової виробничої ділянки по випуску поліефірполіолів - поліолів на основі вторинного поліетилентерефталату та фталевого ангидріду.

     Висока якість кінцевого продукту досягнуто завдяки спе- ціальній технології дистилювання, стабільної відтворюваності параметрів виробничих процесів.
     Більш того, зважаючи на відносну простоту технології, відсутність технологічних процесів з високим тиском і необ-хідності вибухозахисту, дане виробництво не є небезпечним.

     Це перша доведена до промислової реалізації розробка науково-технічних фахівців компанії REZ Group.

Як повідомляє MRC - Турецька компанія Plastifay, виробник пластифікаторів, планує до середини 2018 року збільшити виробництво діоктілтерефталата (ДОТФ), повідомляє ICIS з посиланням на джерело в компанії.

Компанія має намір або збільшити існуючі потужності, або запустити нове виробництво ДОТФ.

Виробництво пластифікаторів компанії в Стамбулі закриється на модернізацію в кінці червня на два тижні. Потужність виробництва буде збільшена на 6 тис. Тонн ДОТФ в рік. Таким чином, потужність виробництва ДОТФ на даному заводі виросте до 46 тис. тн на рік.

За словами джерела, попит на ДОТФ в Європі дуже хороший, так як покупці перейшли з покупок дізонінілфталата (ДІНФ) на ДОТФ.

Раніше повідомлялося, що СИБУР Холдинг планує до 2019 року побудувати виробництво пластифікатора - діоктілтерефталата (ДОТФ) на майданчику СИБУР-Хімпрому (Пермський край). Вартість проекту складає 6,9 млрд руб. Потужність виробництва складе 100 тис. тн ДОТФ на рік. Запустити його в експлуатацію компанія планує в другому кварталі 2019 року, вивести виробництво на повну потужність - до 2020 року. Велика частина обсягу виробництва, як очікується, буде поставлятися на місцеві ринки.

Польська Grupa Azoty Zak оголосила в листопаді 2017 року, що збільшить потужність виробництва ДОТФ на своєму заводі в Польщі на 15 тис. тн у 3 кварталі 2018 року.

У грудні 2017 року німецька Oxea заявила, що до 2019 року запустить виробництво ДОТФ потужністю 60 тис. тн на рік.

Європа є єдиним регіоном, який не вистачає власного виробництва ДОТФ і в даний час заінтересовані в імпорті.

На додаток до цього, деякі джерела зазначають, що в майбутні роки має відбутися неминучий перехід на що не містять фталати пластифікатори, і більшість вважають, що до 2020 року застосування ДІНФ значно зменшиться, тоді як споживання ДОТФ виросте.

Кілька років знадобилося ВАТ «Лакокраска», щоб ввести в дію новий комплекс з випуску фталевого ангідриду. Спільними зусиллями, в тому числі завдяки допомозі концерну «Білнафтохім», в країні почало функціонувати інноваційне ефективне виробництво, яке випускає затребувану на міжнародному ринку продукцію. Офіційне відкриття нових потужностей відбулося 15 вересня і стало довгоочікуваною подією.

Імпортні поставки пластифікатора діоктілфталата (ДОФ) до Китаю в серпні поточного року зросли на 34% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року до 22,08 тис. тн, повідомляє ICIS з посиланням на дані китайської митниці.

Щодо липня поточного року імпорт ДОФ в країну збільшилися на 30%.

Експортні поставки ДОФ з Китаю в серпні склали 307 тн, тоді як в серпні минулого року всього 92 тн, в липні поточного року - 157 тн.

Як повідомляє Маркет Репорт, в умовах дефіциту ДОФ ціни до початку вересня зросли до 115 000-116 000 руб. за тонну, з урахуванням ПДВ і доставкою, для російського і південнокорейського пластифікатора. На початку жовтня російський пластифікатор вже подешевшав до 104 000-108 000 руб. за тонну, з урахуванням ПДВ, і доставкою.

     «Карпатнафтохім» планує вийти через півтора місяці на 98% проектної потужності, повідомив в своєму інтерв'ю OilNews співвласник підприємства Ігор Щуцький. Зараз завод працює на 70% від проектної потужності.

    9 серпня уряд України звільнив від акцизу бензоловмісну фракцію для нафтохімічного підприємства «Карпатнафтохім», що дозволить заводу в найближчі дні розпочати випуск бензолу. У рік планується виробити понад 100 тис. Т, які підуть на експорт. Квота виділена в розмірі 147 тис. Т. Фракції С6-С8, це максимальний обсяг, який може призвести завод при 100% завантаженні.

   Для виробництва МТБЕ вже ведуться проектні роботи, генеральним підрядником і проектіровщіком.компанія «Техінсервіс» .За словами Ігоря Щуцького будівництво займе близько року, восени 2018 року почнеться випуск продукції. На осінь 2018 го будемо мати цю продукцію. «МТБЕ в Україні майже не проводиться (невеликий обсяг виробляє" Укртатнафта ", - ON); Кременчуцький НПЗ і Шебелинський ГПЗ купують по імпорту, щоб робити якісний бензин. Ми сподіваємося, що наш МТБЕ їм підійде »- пояснив Щуцький.

    Також планується велика інвестиція у виробництво оксиду пропілену, зараз ведуться переговори з ліцензіарами процесу.